بسته بندی بهداشتی لواشک

چگونه می‌ توان لواشک را بسته بندی کرد؟

مقدمه

لواشک یکی از خوراکی ‌ها و تنقلات معروف است که اصالت ایرانی دارد. لواشک ‌ها طعمی ترش و شور دارند و از پوره و گوشت انواع میوه‌ ها مثل آلو، کیوی، انار و… تهیه می‌ شوند. لواشک علاوه بر خوشمزگی که دارد، خوراکی از بین رونده ای است و باید بسته‌ بندی مناسبی داشته باشد تا بتوانید مدت طولانی از آن نگهداری کنید. اکثر لواشک ‌های کارخانه‌ ای برای بسته‌ بندی نیازمند استانداردهای بهداشتی هستند، اما لواشک ‌های خانگی و فله‌ ای این استانداردها را ندارند، به همین دلیل باید به بسته‌ بندی آن ها بسیار دقت کنید. در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه می توانید بسته بندی بهداشتی لواشک را انجام دهید.

اگر قصد خرید اینترنتی لواشک را از فروشگاه های معتبر دارید، می توانید با اطمینان خاطر به مجموعه عمو ترشک مراجعه کرده و لواشک مد نظر خود را در طعم های مختلف و در بسته بندی بهداشتی سفارش دهید. برای خرید لواشک خانگی و خرید لواشک کیلویی بسیار مهم است علاوه بر توجه به قیمت، کیفیت محصولات نیز توجه ویژه ای کنید. در صورت استفاده از لواشک های غیر بهداشتی، به بدن آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. این فروشگاه لواشک‌ های با کیفیت را با بالاترین تنوع و در طعم‌ ها و شکل ‌های مختلف به فروش می‌ رساند و شما می‌ توانید به راحتی و به صورت آنلاین از آن ها خرید کنید.  همچنین نکته حائز اهمیتی که در مورد فروشگاه اینترنتی عمو ترشک وجود دارد این است که محصولات این فروشگاه با سیب سلامت استاندارد و تاریخ تولید و انقضا ارائه می‌ شوند.

بسته بندی بهداشتی لواشک

لواشک به دلیل اینکه از میوه ‌ها تولید می‌شود، اگر در شرایط مناسبی نگهداری نشود و بسته‌ بندی مناسبی نداشته باشد، ممکن است فاسد شود و کیفیت خود را از دست بدهد چون لواشک قابلیت خراب شدن را دارد. برای اینکه لواشک ماه ‌ها کیفیت اصلی خود را حفظ کند باید شرایط اولیه بسته‌ بندی را داشته باشد که شامل نکات زیر است.

بسته بندی بهداشتی لواشک

بسته بندی بهداشتی لواشک باید به گونه‌ ای باشد که امکان نفوذ هوا و رطوبت به درون آن وجود نداشته باشد و به اصطلاح آکبند باشد. بهتر است که لواشک‌ ها در محیط خنک نگهداری شوند، زیرا سرما باعث ماندگاری بیشتر لواشک می‌شود. اما اگر لواشک را در جای گرم نگهداری کنید، کیفیت آن پایین می‌آید و ممکن است خراب شود.

همچنین باید لواشک را در محیطی قرار دهید که از دسترس حشرات دور باشد، چون اگر حشراتی مثل مورچه به لواشک نفوذ کنند، لواشک شما غیر قابل مصرف می‌ شود. نکته بعدی این است که سعی کنید بسته‌ بندی لواشک، فضای کمی را اشغال کند، چون هم از لحاظ بصری زیبایی بیشتری دارد و هم افراد بیشتر ترغیب به خرید آن می‌ شوند.

در گذشته لواشک‌ ها فقط به صورت ورقه‌ ای تولید می‌ شدند، اما امروزه شاهد مدل ‌های متنوع لواشک ‌ها هستیم که شامل: لواشک ورقه‌ ای- لواشک پذیرایی- لواشک رولی و لواشک چوبی آبنباتی هستیم که هر کدام مدل بسته ‌بندی خاص خود را دارند.

انواع بسته بندی لواشک

بسته بندی بهداشتی لواشک به روش‌ های مختلفی مثل فانتزی، نایلونی، جعبه‌ ای و… صورت می‌ گیرد و سپس به بسته‌ بندی نهایی برای عرضه به بازار منتقل می‌ شود. این بسته‌ بندی ‌های نهایی کارتن‌ های مقوایی هستند، که باید حتماً از شرایط استانداردی برخوردار باشند.

لواشک خوراکی بسیار سبکی است به همین دلیل بسته بندی آن راحت است و هزینه زیادی هم نمی‌ برد. بهترین انتخاب برای بسته بندی بهداشتی لواشک جعبه‌ ها و کارتن ‌های مقوایی هستند که از شرکت ‌های کارتن سازی می‌توانید تهیه کنید. کارتن مقوایی که بیشتر برای بسته ‌بندی لواشک رواج دارد، کارتن‌ های مقوایی لمینت هستند که استحکام و دوام بالایی دارند و در مقایسه با کارتن ‌های ساده کیفیت بیشتری دارند. نوع دیگری از کارتن های بسته ‌بندی لواشک هم کارتن های دایکاتی هستند که معمولاً برای بسته‌ بندی و ارسال لواشک ‌های پذیرایی استفاده می شوند، چون لواشک های پذیرایی ظاهر شیک و جذابی دارند و در کارتن های دایکاتی محافظت شده و دچار آسیب نمی‌ شوند.

انواع بسته بندی لواشک

بسته بندی تکی لواشک

این نوع بسته ‌بندی لواشک، به نام بسته‌ بندی مادر شناخته می‌ شود. لواشک ‌های تکی در بسته‌ بندی ‌هایی شبیه به شکلات هستند و سپس در بسته‌ بندی مادر قرار می‌ گیرند. بسته‌ بندی مادر برای لواشک ‌های تکی پراستفاده‌ ترین و پر سفارش‌ ترین نوع آن است که پس از ارسال به صورت بسته‌ هایی شبیه به چیپس و پفک و سایر خوراکی‌ها عرضه می‌ شود.

همچنین برای پلاستیک بسته ‌بندی لواشک هم از ورقه ‌هایی به نام متالایز استفاده می‌ کنند که در برابر نور خورشید از لواشک محافظت شود، زیرا لواشک خوراکی فاسد شونده ای است و نور خورشید می‌تواند باعث خرابی آن شود. اما درون این بسته‌ بندی ایمن، لواشک‌ ها زمان بیشتری تازه می‌مانند و مدت بیشتری قابل مصرف هستند.

چگونه می‌ توان لواشک را بسته بندی کرد؟

بسته بندی بهداشتی لواشک به روش سنتی و اصلی به این صورت است که یک نایلون را روی لواشک می‌ کشند و سپس روی نایلون را با بسته‌ بندی که ماندگاری دارد و قابل نگهداری است می‌ پوشانند. بسته‌ بندی لواشک ‌های صنعتی با دستگاه‌ های مخصوص انجام می‌ شود که هر کدام یک مدل لواشک را در ابعاد مختلف بسته‌ بندی می‌کنند و این دستگاه‌ ها عبارتند از: دستگاه بسته ‌بندی مدل آنجل، دستگاه بسته‌ بندی مدل دلفین و دستگاه بسته ‌بندی مدل اسکار که لواشک را در انواع مدل‌ ها بسته‌ بندی می‌ کنند.

در اکثر بسته بندی بهداشتی لواشک مواد سلفونی و نایلونی به کار می‌ برند و آن به این دلیل است که لواشک خاصیت چسبندگی دارد و به راحتی به نایلون و سلفون می‌ چسبد و همچنین برای بسته ‌بندی لواشک ورقه‌ ای بهترین لایه محافظ است.

سخن آخر

در این مقاله با روش‌ های مختلف بسته بندی بهداشتی لواشک و همچنین نکات مهم برای بسته ‌بندی استاندارد این خوراکی خوشمزه آشنا شدیم و حال با خواندن این مطلب می‌ دانیم برای بسته‌ بندی لواشک از چه موادی استفاده می‌ شود و باید در چه محیطی نگهداری شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. اما توصیه ما به شما این است که لواشک ‌های استاندارد را در بسته‌‌ بندی‌ های شکیل و بهداشتی از فروشگاه عمو ترشک تهیه کنید، تا طعمی بی‌نظیر را تجربه کنید. از شما تشکر می‌ کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید تا بدانیم لواشک های خوشمزه ای که می خوریم، چگونه بسته بندی می شوند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.