خواص قیسی برای بدن

آنچه درمورد قیسی باید بدانید

مقدمه

امروزه می توان با فرآیند خشک کردن میوه ها، در هر زمان هر میوه ای که خواستیم را تهیه کنیم. زرد آلو نیز از میوه های فصل تابستان می باشد که دارای خواص فراوانی است. این میوه خوش مزه دارای ویتامین ها و املاح فراوانی است و از بهترین میوه محسوب می شود. همچنین از این میوه می توان در درمان مشکلات گوارشی و تقویت سیستم ایمنی استفاده کرد، همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی این میوه را خشک کرده و در همه فصل های سال بتوان از آن استفاده کنند. در ادامه این محتوا قصد داریم در ارتباط با خواص قیسی برای بدن و دلایل استفاده از آن را به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قیسی چیست؟

همانطور که گفته شد قیسی در اثر خشک کردن میوه زرد آلو به دست می آید. قیسی شیرین و بسیار خوش طعم می باشد که اغلب آن در روستایی در آذربایجان شرقی تولید می شود، این میوه خشک حتی به کشورهای دیگر جهان نیز صادر می شود. قیسی را می توان به آسانی در خانه با قرار دادن زیر نور آفتاب یا روی بخاری و یا استفاده از دستگاه های میوه خشک کن تولید کرد.

قیسی می تواند تاثیر به سزایی در لاغری داشته باشد، این میوه خشک به دلیل فیبر زیادی که دارد، پس از مصرف می تواند تا مدت زیادی فرد را سیر نگه دارد. از این جهت می توان گفت قیسی از جمله مواد غذایی می باشد که قرار دادن آن در رژیم غذایی روتین، لازم و ضروری می باشد.

از این نوع میوه خشک همچنین می توان برای تولید لواشک استفاده کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که در تولید لواشک از بهترین و با کیفیت ترین میوه ها باید استفاده شود. عمو ترشک به عنوان بهترین تولید کننده لواشک که با استفاده از بهترین مواد اولیه لواشک ها را به سبک خانگی تولید و به فروش می رساند، در این وب سایت انواع محصولات خود را به صورت دسته بندی شده قرار داده است. شما عزیزان می توانید با مشاهده آن ها بهترین نوع لواشک را برای کادو و یا مصرف شخصی خود، سفارش دهید. برای خرید لواشک خانگی با طعم عالی و کیفیت بالا و در عین حال قیمتی مناسب می توانید با خیال آسوده به این مجموعه مراجعه کنید.

تفاوت برگه زردآلو خشک با قیسی

در اغلب اوقات قیسی با برگه زردآلو خشک اشتباه گرفته می شود. به طور کل هر دو در اثر خشک کردن میوه زرد آلو به دست می آیند ولی با یک دیگر متفاوت می باشند. برخی از تفاوت های برگه خشک شده با قیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. برگه زرد آلو خشک شده نسبت به قیسی سفت تر و خشک تر، کوچک تر و ترش می باشد در حالی که قیسی شیرین تر و گوشتی تر است.
  2. برگه خشک و قیسی از انواع متفاوت زردآلو تهیه می شوند، به طوری که زردآلو مورد استفاده برای برگه کوچک تر و ریز تر از نوعی می باشد که برای قیسی استفاده می شوند.
  3. میزان آب موجود در قیسی بیشتر از برگه زردآلو می باشد که این به دلیل تفاوت در فرآیند خشک شدن آن ها می باشد.
  4. میزان ویتامین سی در قیسی بیشتر از برگه زرد آلو می باشد. دلیل این تفاوت این می باشد که ویتامین سی در طی فرآیند خشک شدن کامل میوه از بین می رود. این در حالی است که برگه زرد آلو نسبت به قیسی دارای پتاسیم بیشتری می باشد.

خواص قیسی برای بدن

آنچه در مورد قیسی باید بدانید

قیسی دارای مقدار زیادی از ویتامین ها و املاح می باشد. همچنین این میوه خشک علاوه بر طعم و مزه عالی که دارد، دارای خواص بسیار زیادی نیز می باشد. عمو ترشک نیز به دلیل خواص زیاد این میوه خشک از شیره قیسی برای تولید انواع لواشک استفاده می کند. در مورد خواص قیسی برای بدن آنچه که باید بدانید شامل:

  • درمان یبوست:

قیسی به دلیل داشتن فیبر زیاد موجب تقویت معده و بهتر شدن فعالیت های گوارش می شود. همین موضوع باعث می شود تا درمان مشکلات گوارشی با استفاده از قیسی سریع تر انجام شود. در واقع می توان گفت قیسی از بهترین مواد غذایی برای درمان یبوست است.

  • کاهش وزن:

همانطور که گفته شد این میوه خشک حاوی فیبر فراوان می باشد. همچنین شیرینی که دارد در سیر نگه داشتن فرد بسیار مؤثر می باشد. سیر بودن در مدت زمان طولانی می تواند منجر به کاهش وزن شود.

  • درمان کم خونی:

قیسی حاوی آهن فراوان می باشد که می تواند در ساخت گلبول قرمز تاثیر زیادی داشته باشد و باعث درمان کم خونی شود. همچنین قیسی می تواند در درمان فشار خون بالا نیز نقش داشته باشد.

  • ضد سرفه:

مصرف قیسی، به دلیل نرم بودن می تواند تاثیر زیادی در بهبود سرفه داشته باشد. همچنین در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه تاثیر گذار می باشد.

  • افزایش فعالیت کبد:

افزایش فعالیت کبد که پس از خوردن این میوه خشک رخ می دهد می تواند موجب دفع مواد زائد بدن، پیشگیری از بیماری کبد چرب و از بین رفتن سموم کبد، شود.

  • بهبود بینایی:

قیسی منبع ویتامین A می باشد، مصرف این میوه می تواند در روند بهبود بینایی بسیار تاثیر داشته باشد.

  • جلوگیری از خون ریزی:

این میوه خشک منبع غنی و فراوانی از ویتامین K می باشد، این ویتامین از عوامل مهم در جلوگیری از خونریزی و انعقاد خون می باشد. استفاده از قیسی می تواند با افزایش میزان ویتامین K در بدن از خونریزی جلوگیری کند.

  • مراقبت از پوست:

استفاده از این میوه خشک به این دلیل که حاوی مقدار زیادی از ویتامین A و C می باشد، می تواند باعث ایجاد پوستی شفاف و نرم شود. همچنین برای درمان جوش و آکنه بسیار مؤثر می باشد.

  • عضله سازی:

قیسی با افزایش متابولیسم بدن می تواند در عضله سازی برای ورزشکان تاثیر به سزایی داشته باشد.

آنچه در مورد قیسی باید بدانید

سخنی پایانی

در این مقاله به هر آنچه باید درمورد قیسی بدانید اشاره کردیم. قیسی منبعی سرشار از  ویتامین های C،  Kو  A می باشد که می تواند در درمان انواع بیماری ها به صورت خانگی بسیار مؤثر می باشد. ارزش غذایی این ماده غذایی بسیار بالا می باشد به طوری که دارای مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و عناصر مفید برای بدن است.

استفاده از لواشک با کیفیتی عالی می تواند برای داشتن بدنی سالم بسیار مفید باشد. برای تهیه لواشک و قیسی بایستی حتما به فروشگاهی مراجعه کنید که بهترین میوه ها را برای تولید انواع لواشک قیسی به کار گیرد. عمو ترشک بالا ترین کیفیت از لواشک را با استفاده از مرغوب ترین میوه ها تولید و با قیمتی مناسب عرضه می کند. برای خرید لواشک ارزان می توانید به بخش فروشگاه در سایت مراجعه کنید و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.